Innholdsintegritet

Hos oss i Testguru.no er det viktig å publisere tester og nyheter som folk vet at de kan stole på. Dette oppnår vi ved å sette høye standarder knyttet til objektivitet, hvilke produkter vi inkluderer i testene, hvordan produktene i testene blir vurdert og hvilke utsalgssteder vi lenker opp til. Denne siden er skrevet for å gi deg som besøkende av Testguru en bedre forståelse av vår praksis.

Vår tilnærming til innholdsproduksjon

Vi har ambisjoner om å bli den største aktøren innen testing av produkter i Norge og vet at den eneste måten å gjøre det på er å tilby troverdig, upartisk, bevis-basert og forståelig innhold til våre lesere. Vår redaksjonelle prosess er nøye utviklet i egen regi og kan deles opp i følgende tre deler:
  1. Høye journalistiske standarder. Vi sørger for at innholdet vårt er troverdig, upartisk, ærlig og omfattende ved å velge våre skribenter med forsiktighet og kontinuerlig trene de i henhold til våre praksiser. Innhold som publiseres innen nisjer som helse og økonomi vil gjennomgås av eksperter innen disse fagfeltene for å forsikre oss om at informasjonen vi utgir er fullstendig korrekt. 
  2. Fokus på nøyaktighet og inklusivitet. Ved å bruke et lettlest språk som er tilnærmelig samtidig som det er progressivt, kan vi nå ut til så mange som mulig. 
  3. Kontinuerlig oppdatering av innhold. Markeder er i konstant bevegelse og det er derfor vår plikt å oppdatere vårt innhold så det ikke blir irrelevant.

Hvordan velger vi produkter?

Utvalg av produkter i forkant av en produkt-test er en prosess som er kritisk for å gi en god gjenspeiling av markedet med alle sine valgalternativer. For å være sikre på at vårt utvalg av produkter blir så bra som mulig, er dette en prosess vi investerer mye tid i. I grove trekk, inkluderer vi produkter til våre tester basert på:
  • Popularitet: Produkter som er populære blant det norske folk og som er ettertraktede i markedet har en tendens til å bli prioritert av naturlige årsaker. 
  • Leserinteresse: Dersom flere av våre trofaste lesere vil at at vi skal teste et produkt, er dette noe vi mest sannsynlig vil ta hensyn til.
  • Tilgjengelighet: Tilgjengelige produkter er de som vil bli prioritert, da det blir vanskelig for oss å teste produkter som vi ikke kan få tak i. Dessverre, fører dette til at noen produkter ikke blir inkludert i relevante tester.
  • Variasjon: Mens andre organisasjoner som tester produkter kun kårer en vinner, ønsker vi å kåre flere vinnere i våre tester. For å kunne kåre vinnere innen flere kategorier må vi inkludere produkter med ulike egenskaper som ulike mennesker kan være på utkikk etter og verdsette.
  • Nyheter: Nyheter innen produktkategorien som skal testes har gode sjanser for å bli inkludert i testen, da vi vet flere av våre lesere setter pris på å holde seg oppdaterte.
  • Ressurser: Dessverre, har vi ikke ressurser til å teste alle produkter, som følge av at vi ikke har ubegrensede ressurser. Med det sagt, strever vi alltid for å levere tester som er så omfattende som mulig.

Hvordan vurderer vi produkter?

Vi vurderer produkter basert på spesifikasjonene deres og vår opplevelse med disse produktene ved anvendelse i det virkelige liv. Kriteriene vi setter som vurderingsgrunnlag vil vurdere for hver enkelt test, alt avhengig av hvilket produkt som testes. Vi sikter alltid etter å være så ærlige og upartiske som overhodet mulig til alle tider.

Hvilke utsalgssteder lenker vi opp til?

Alle utsalgssteder som lenkes opp til fra testguru.no er utsalgssteder som vi har undersøkt i dybden og kan bekrefte at er legitime bedrifter med gode kundeomtaler. Vi vil aldri lenke opp til et utsalgssted som vi ikke er helt sikre på om er legitime, da dette hadde gått utover våre lesere.

Ditt bidrag

Som en del av testguru-familien, inviterer vi deg til å bidra til vårt mål om innholdsintegritet. Dersom du oppdager potensielle feil, har forslag til forbedringer eller legger merke til utdatert innhold, vennligst ikke nøl med å kontakte oss. Din innsikt er virkelig en uvurderlig ressurs for oss i reisen mot fullstendig innholdsintegritet.